W 2020 r. obchodziliśmy X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Święto ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli ją zapomnieć, mieli okazję nadrobić te zaległości. Natomiast ci, którzy tabliczkę mnożenia opanowali już dawno perfekcyjnie, mieli okazję wykazać się doskonałą znajomością trudnych przypadków mnożenia. Takich w naszej szkole nie brakowało i wszyscy, którzy pomyślnie zdali egzamin otrzymali certyfikat „Eksperta Tabliczki Mnożenia”. Na lekcjach matematyki uczniowie utrwalali w grupach tabliczkę mnożenia poprzez zabawę „Muchy matematyczne” z wykorzystaniem Kart Grabowskiego. Każdy uczeń otrzymał packę na muchy. Nauczyciel wymieniał działania, a ta osoba, która szybciej „pacnęła" wynik działania zabierała kartę. Na końcu gry każdy gracz zsumował zdobyte przez siebie karty (muchy). Zwycięzcą został gracz z największą ilością zebranych kart. Inną grą, która wzbudziła wiele emocji na lekcji matematyki była gra „Ja mam, kto ma?”. Uczniowie zagrali w tę grę całą klasą. Uczeń mający kartę z napisem „Ja mam 0” rozpoczął grę – przeczytał na głos informacje zawarte na kartoniku: „Ja mam 0, kto ma 9x3?” W tym momencie pozostali wykonali obliczenia. Była tylko jedna karta, która spełniała wynik równania – uczeń, który był w posiadaniu tego kartonika, przeczytał swoje równanie: „Ja mam 27, kto ma 10x10?”. Zabawa trwała do czasu, aż wszystkie karty zostały odczytane. W rozgrywkach został wykorzystany stoper, który odmierzał jak długo klasie zajmuje zatoczenie całego koła karcianego. Gra wymagała refleksu i dużego skupienia uwagi. Uczniowie musieli wyliczać wszystkie działania, które usłyszeli - w każdej chwili mogła być ich kolej. Wszyscy uczniowie doskonale sobie poradzili.